#1 2010-04-04 16:39:32

Kinia24Lara

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-04
Posty: 41
Punktów :   

Jak robić stroje ?

Pamiętaj by zrobić kopie zapasowe edytowanych przez ciebie tekstur. W przypadku gdy coś się nie uda, możesz je przywrócić.

Pierwszym naszym krokiem będzie otworzenie programu TexMod. Następnie należy  ustawić odpowiednie opcje, tak jak na rys. 1. W oknie nr 1 wybieramy folder, w którym została zainstalowana gra Tomb Raider Legenda, oraz plik trl.exe. Poniżej mamy do wyboru 3 tryby:

I) Package mode: Dodawanie pakietu plików do listy i ładowanie ich do wybranej aplikacji (Tomb Raider Legenda).

II) Logging mode: Wybieranie pomiędzy kilkoma opcjami i i włączanie wybraną aplikację (Tomb Raider Legenda) w trybie logging mode. Dzięki temu można przeglądać wszystkie załadowane tekstury aplikacji i zapisywać wybrane do odpowiedniego folderu (output folder).

III) Package Build: Tworzenie pakiet tekstur dzięki wybieraniu definition file (Automatycznemu tworzeniu pliku log).

Na razie korzystać będziemy z trybu drugiego. W nim, zaznaczamy opcje Show Texture on upper left corner (dzięki czemu będziemy mogli zobaczyć podgląd wybranej tekstury w lewym górnym oknie), oraz Replace Texture (with a green texture) (Co sprawi, że wybrana przez nas w grze tekstura, będzie podświetlać się na zielono). Niżej, w rubryce Output Format wybieramy rozszerzenie w jakim chcemy mieć zapisywane tekstury. Rubryka obok - Log with, służy natomiast do wybierania klawisza odpowiedzialnego za wypakowanie żądanej tekstury. (zaleca się format TGA, oraz przycisk F12).

W przedostatniej rubryce - Output Folder, wybieramy folder w którym chcemy magazynować wypakowane tekstury. Może to być całkowicie dowolnie wybrany folder. Gdy wszystko ustawiliśmy już według instrukcji, naciskamy przycisk Run i czekamy aż włączy się gra Tomb Raider Legenda. Wybieramy rezydencję Lary i udajemy się do jej garderoby. Wybieramy z szafy dowolny strój, przykładowo Cyklista. Naciskamy przycisk * na bloku numerycznym, który jest odpowiedzialny za załadowanie tekstur Lary i środowiska w którym się znajduje.  Wykonujemy tą czynność, ponieważ tylko załadowane tekstury będą dostępne do przeglądania i wybierania. Ponieważ klawiszowi *, nie towarzyszy żadna reakcja, przystępujemy do dalszej pracy.

Naciskamy klawisz + na bloku numerycznym by uruchomić podgląd tekstur. Kolejne naciśnięcia przycisku + sprawią, że zobaczymy podgląd następnej  tekstury, natomiast przyciskiem - możemy przywołać poprzednio oglądaną teksturę. Oglądana w danym momencie tekstura, w środowisku podświetli się na zielono. Tym sposobem możemy odnaleźć wszystkie tekstury odpowiedzialne za strój Lary, poczym wypakować je naciskając ustalony przez nas wcześniej przycisk (początkowo F12). Gdy tylko naciśniemy owy przycisk, program wypakuje daną podświetlaną na zielono teksturę do odpowiedniego folderu, w formacie jaki wybraliśmy w rubryce Output Format. W folderze w którym zapisują nam się tekstury, automatycznie tworzy się plik TexMod.log, który magazynuje listę tekstur, które wypakowaliśmy.

Pamiętaj by nacisnąć przycisk odpowiedzialny za wypakowanie tekstury za każdym razem, gdy zobaczysz zieloną teksturę na ciele Lary. W przeciwnym wypadku nie zostanie ona zapisana w pliku .log.

Posiadając już wszystkie interesujące nas tekstury wypakowane, możemy wyłączyć grę i otworzyć folder z owymi teksturami.  Nie wolno zmieniać nam nazw plików!  Możemy edytować wypakowane pliki w odpowiednim edytorze graficznym. Po dokonaniu zmian, zapisujemy plik.

Jednak to nie koniec. By otworzyć zmodyfikowane tekstury, otwieramy ponownie program TexMod i zaznaczamy tryb III - Package Build. W rubryce Definition File należy wybrać plik TexMod.log (plik który został utworzony automatycznie podczas wypakowywania tekstur w folderze Output). Pozostałe rubryki nie są obowiązkowe do wypełnienia, jednak jeśli mamy zamiar podzielić się swoim strojem w sieci, należy wpisać swoje imię w rubryce Creator Name, a w miejscu Comments nazwę edytowanego stroju.  Naciskając przycisk Build, otworzy się okno w którym możemy wybrać dowolne miejsce zapisu pliku o rozszerzeniu .tpf.

By przetestować swoje stroje w programie TexMod, w trybie I - Package Mode, wyszukujemy plik o rozszerzeniu tpf. Klikając na przycisk Run włączamy gre i możemy obejrzeć swój projekt.



Mój sposób :
- Otwórz program TexMod
- Wybierz 2 opcje
- W Output Format wybierz format np. JPG
- W Log with wybierz F12
- W Output Folder wybierz tam gdzie chcesz ,żeby tekstury się zapisywały
- I daj Run
Gdy otworzy się gra wejdź w Croft Manor i wybierz jakiś strój z szafy Lary i:
-Naciśnij * (na klawiszach numerycznych czyli po prawej stronie)
-Naciśnij + lub - aby przeglądać tekstury stroju lub otoczenia
- Naciśnij F12 gdy wybrana tekstura będzie na ekranie
Gdy już będziesz miał wszystkie potrzebne ci tekstury możesz wyjść z gry, ale nie wyłączaj TexModa !!
Włącz jakiś edytor obrazków np. Gipma
-wybierz teksturę i przerób ją
-Zapisz
Gdy już wszystkie tekstury zostaną przerobione :
-Stwórz archiwum WinRARa
-przenieś tekstury do archiwum
-Otwórz
-Zmień końcówki tekstur z .jpg na .tpf
-wypakuj je
Gdy już je wypakujesz:
-W TexMod wybierz 3 opcje
- w Defintion File wybierz plik, który powstał tam gdzie zapisują się tekstury
- w Creator Name wpisz swoje imię lub nick
- w Comment - wpisz nazwe modu
- i naciśnij Build
- Po kolei podmieniaj swoje tekstury (gdy się wyświetli Tak lub Nie daj Tak )
- Wybierz 1 opcje i wybierz swoje tekstury
- I daj RUN
Gdy się włączy gra zobacz jak wyszedł ci strój

Offline

 

#2 2010-04-04 18:16:16

Twix

Zbanowany

Zarejestrowany: 2010-04-04
Posty: 5
Punktów :   

Re: Jak robić stroje ?

O, super, że już dodałaś instrukcję! Skorzystam z niej w wolnej chwili, bo chciałbym zrobić swój własny strój

Offline

 

#3 2010-04-04 19:00:46

Kinia24Lara

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-04
Posty: 41
Punktów :   

Re: Jak robić stroje ?

Hehe to fajnie I ciekawe, którą instrukcje wybierzesz xD I życzę powodzenia

Offline

 

#4 2010-08-09 16:58:19

DonaRaider

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-06
Posty: 11
Punktów :   

Re: Jak robić stroje ?

A ja mam z tym problem... ;( jak naciskam run to gra się nie włacza tylko wyswietla sie "Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, poniewaz nie znaleziono binkw32.dll.... bla bla bla.... co z tym zrobić?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zespół rekonstrukcja z kalisza www.pokegame.pun.pl wow skąd mieć dobre itemy na start zapytaj www.symulatory.pun.pl wstapic do mafii